Wielka wyprawa z Peugeot 5008 do Turcji - odcinek 8

19 czerwca, 5008 w wielkim mieście

Dwa Peugeoty w ciągu tygodnia przejechały blisko siedem tysięcy kilometrów, odwiedzając m.in. Gruzję. Ostatni dzień pobytu w Turcji to Stambuł, do którego ekipa podróżników dotarła w piątek późnym wieczorem. W planach mamy zwiedzanie miasta i wyjazd do Polski. Na początek podziwiamy panoramę Stambułu z dachu naszego hotelu. Po śniadaniu w drogę. Poruszanie się tutaj samochodem to nie lada wyzwanie.

Wielka wyprawa z Peugeot 5008 do Turcji - odcinek 7

18 czerwca, Peugeot 5008 na tropach podziemnych miast

Kapadocja słynie z wielu ciekawych i wartych odwiedzenia miejsc. Dzisiaj postanowiliśmy zobaczyć jedno ze słynnych podziemnych miast. Później ruszyliśmy w stronę Ankary i dalej aż do Stambułu, szerokimi wielopasmowymi autostradami, na których Peugeot 5008 czuje się jak ryba w wodzie. Nie zabrakło przygód ze stacjami BP oraz smakowania lokalnego jedzenia. Był to kolejny dzień pełen wrażeń.

Wielka wyprawa z Peugeot 5008 do Turcji - odcinek 6

15 czerwca, górskie przygody Peugeot 5008, z Karsu do Van

Dzień zaczynamy wcześniej niż zwykle. Mamy w planach dość długą trasę, praktycznie całą wschodnią granicę Turcji. Z uwagi na górskie, kręte drogi nasza średnia prędkość znacznie spada. Jedziemy 50-80 km/h. Bardzo się cieszymy, że w obu Peugeotach są silniki HDi. Diesel na stromych podjazdach daje sobie radę dużo sprawniej, niż benzyna. Mijamy fantastyczne widoki i zmierzamy w stronę miejscowości Van. A po drodze mnóstwo atrakcji. Dzień będzie za krótki, by je wszystkie zobaczyć.

Wielka wyprawa z Peugeot 5008 do Turcji - odcinek 5

14 czerwca, witamy w Batumi

Poniedziałek zaczęliśmy w miejscowości Trabzon. Najpierw poranna transmisja do Trójki a potem ruszamy w drogę. Dzisiaj mamy bardzo ambitny plan - chcemy wjechać do Gruzji i odwiedzić Batumi, słynne z piosenki Filipinek. Herbaciane pola Batumi, otaczające miejscowość góry i gościnni Gruzini zachwyciły nas i spowodowały, że zamiast trzech godzin spędziliśmy tam cały dzień. Najpierw godzinę na granicy, próbując zrozumieć procedury odprawy a później dłuższy czas chodząc po urokliwych uliczkach starego miasta i na kamienistej plaży. Gruzję opuściliśmy dopiero późnym wieczorem, długo jadąc przez góry do miejscowości Kars.

Wielka wyprawa z Peugeot 5008 do Turcji - odcinek 4

13 czerwca, z Ankary na wschód

Noc spędziliśmy w Ankarze, odpoczywając po przejechaniu blisko 1300 kilometrów. Po solidnym śniadaniu wsiadamy do samochodów bo naszym dzisiejszym celem jest Turcja wschodnia. Autostradami, drogami lokalnymi a nawet polnymi, jeździmy wśród przepięknego górzystego krajobrazu. Dzisiaj w końcu zwiedzamy. Plan do przejechania - ponad 900 kilometrów.